ibs1

Запек: Как да решим проблема веднъж завинаги




Запек: Как да решим проблема веднъж завинаги

Запекът не само влошава цялостното ви благосъстояние и причинява дискомфорт. В това състояние тялото се интоксикира с изпражнения (токсините влизат в кръвния поток). Как трайно да се отървете от запек и да подобрите движенията на червата?
a070546643f4b6ff5d5a6c68a92cdc98

Как да възстановим нормалната функция на червата? Дейностите трябва да бъдат изчерпателни: правилният избор на храна, напитки, билки, дневен режим, процедури.

Как да се отървем от запек

Топла питейна вода – повече от 1 литър на ден

Основното правило за нормални движения на червата е достатъчно количество течност (през зимата пийте топло или горещо). Без течност всички други дейности са безполезни.

Също така подходящи:

  • Загрята минерална вода с магнезий. Пийте по 1 чаша на празен стомах /между храненията. Как да се затопли минерална вода? Поставете чашата в съд с гореща вода за 10 минути.
  • Други напитки без диуретично действие: сок от ягодоплодни, компот.

Зърнени култури за лесно храносмилане

Фибрите създават обема на хранителната бучка, която активира перисталтиката.

Важно е да се осигури 2 хранения на ден с фибри (обем – шепа).

  • Пълнозърнести храни: елда, киноа, сив или кафяв ориз, булгур, спелта.
  • Листна маруля, стрък целина, сурови моркови.
  • Бобови растения: леща, нахут.
  • Ябълков пектин, псилиум, трици – въвеждаме го само ако има липса на фибри в диетата.




Олио

Те стимулират жлъчния поток, а жлъчката задейства чревната подвижност.

Можете да добавите растителни масла, масло, ГХИ към ястия. Нормата е индивидуална. Желателно е маслото да присъства във всяко горещо хранене.

По избор: лецитин, омега-3, рибено масло и други капсулирани масла.

32591352

Бульони

Рибата, месото, пилешките бульони имат слабително действие (ако пиете 2 или повече чаши бульон на ден).

Запек: Как да решим проблема с изпражненията

Пробиотични храни

Пробиотиците ще поддържат здравословен микробиом на червата.

  • Ферментирали млечни продукти (кефир, кисело мляко, кисело мляко).
  • Кокосово кисело мляко.
  • Ферментирали зеленчуци (кисело зеле, цвекло).
  • Можете да вземете курс на пробиотици.

Лаксативни продукти

Те имат пребиотичен ефект (“хранят” микробиома) или стимулират потока на жлъчката.

  • Цвекло, тиква, лук, чесън.
  • Водорасли.
  • Смокини, круши, сливи, сини сливи, кайсии, сушени кайсии, боровинки.
  • Семена, ядки
  • Чиа, ленено семе, сусам, всякакви ядки и пасти, направени от тях.

Амара

  • Напитки, приготвени от цикория, глухарче, магарешки бодил.
  • Артишок.

Физическа активност

Липсата на движение отслабва коремните мускули и забавя чревната подвижност. Важно е да ходите до 10 000 крачки на ден.



Ежедневна рутина

Ставането в 5-7 часа сутринта активира работата на дебелото черво.
Ако добавите 1-2 чаши топла вода към това, ще се уверите, че имате добро движение на червата.

Контрол на стреса + магнезий

Неврогенният запек се появява, когато има стрес или психологическо напрежение.
Приемането на магнезиев цитрат (глицинат) и релаксиращи дихателни техники ще помогнат.

Всички тези мерки трябва да работят в комбинация и тогава ще забравите какво е запек.

Не се колебайте да видите повече за ключът към успеха, помогнал на хиляди мъже и жени в България да постигнат мечтаната форма
СЛИМ АКТИВ+
ВИЖ ТУК


Ако статията ви е харесала,последвайте нашата фейсбук страница и споделете вашия опит в коментарите!



0
    0
    Количка
    Вашата количка е празна