Какво определя цвета на жълтъка: обяснение на експерт

Какво определя цвета на жълтъка: обяснение на експерт



Ползите от яйчните жълтъци за човешкото тяло са неоспорими. Не е за нищо, че певците ги пият сурови, а тези, които искат бързо да се отърват от кашлица, готвят яйчен пунш въз основа на този продукт. Но за да помогнете на тялото си, трябва да изберете само висококачествени яйца. Много хора вярват, че цветът на жълтъка показва тази характеристика. Но дали това наистина е така?

Изтъкнат диетолог говори за това дали ярко оранжевите яйца са наистина по-здравословни от жълтите или това е просто мит.

Какво показва цветът на жълтъка: интересна информация

Какво причинява отенъка на яйчния жълтък

Цвят на жълтъка

Според експерта цветът на жълтъка се определя от каротеноидите. Това са естествени пигменти, които създават оранжеви и жълти нюанси. Тези вещества помагат да защитим очите си от негативните ефекти на ярката слънчева светлина. Колкото повече каротеноиди в жълтъка, толкова по-богат е цветът (оранжев). В допълнение, високото съдържание на тези вещества в продукта го прави много полезен за нашето тяло, особено за зрението.



Поради това цветът на жълтъците е различен

Цвят на жълтъка

Броят на каротеноидите, отговорни за насищането на жълтъчния цвят, се влияе от няколко фактора:
  • Пилешко хранене. Дали домашните птици(кокошки) са хранени с храни, богати на кариотини (например царевица и пшеница)? Тогава най-вероятно яйчният жълтък ще бъде много богат на цвят. Ако пилето консумира по-малко каротеноиди, цветът ще бъде по-блед.
  • Характеристики на съдържанието. Естествената светлина и свободният избор на храна също влияят върху цвета на яйчния жълтък.
  • Пилешка порода. Това пряко влияе върху това колко каротин може да абсорбира птицата.

Ползи от жълтъците за тялото

Цвят на жълтъка




В допълнение към факта, че веществата, съдържащи се в този продукт, помагат за подобряване на зрението, си струва да знаете за някои други характеристики на яйчните жълтъци. Не трябва да се забравя, че те съдържат огромно количество протеин. Жълтъците също съдържат лизозим. Помага в борбата с вредните бактерии. В допълнение, жълтъкът е източник на Омега-3 (полиненаситени мастни киселини, които имат положителен ефект върху сърдечно-съдовата система и мозъчната функция).

За да осигурите на тялото си хранителни вещества, ви съветваме да въведете яйчни жълтъци в диетата си. Както отбелязват експертите, не трябва да обръщате специално внимание на цвета на такъв продукт. В края на краищата, това показва само условията, при които е била държана кокошката, която е снесла яйцето. Разбира се, ако високото съдържание на каротеноиди е на първо място за вас, чиято редовна консумация помага за подобряване на зрението, трябва да изберете продукт с богат нюанс на жълтъка.

Не се колебайте да видите повече за ключът към успеха, помогнал на хиляди мъже и жени в България да постигнат мечтаната форма
СЛИМ АКТИВ+
ВИЖ ТУК


Ако статията ви е харесала,последвайте нашата фейсбук страница и споделете вашия опит в коментарите!



ПРОМО КОД #FLEX

This will close in 18 seconds