500 1672328625 scaled e1672328686674 1280x640 1

Кои храни са с високо съдържание на протеини: ТОП 6 плодове

Кои храни са с високо съдържание на протеини: здравословни плодове



Фруктовый салат с бананами и киви: рецепт - Лайфхакер

Протеинът е основен елемент, който се състои от аминокиселини, които тялото ни не може да синтезира самостоятелно. Затова трябва да се консумира с храна за нормалното ни функциониране. Протеинът може да бъде животински и растителен. Първият тип е по-балансиран, докато вторият е по-здравословен. За организма е по-лесно да обработва растителния протеин. Днес ще говорим по-подробно за това. Кои храни са с високо съдържание на протеини и колко трябва да ядете на ден?

Няма да говорим за зърнени храни, ядки и бобови растения. Подготвили сме за вас списък с шест сладки плода (сушени и пресни), които са с високо съдържание на протеини. Обикновено тези храни са свързани само с голямо количество фибри в състава. Интересуваме се от нещо друго: колко добри източници на протеини са тези храни.


Кои храни са с високо съдържание на протеини: топ 6 плодове

Сушени кайсии

Кои храни са с високо съдържание на протеиниСушените кайсии оглавяват този списък. В края на краищата, 100 г сушени кайсии съдържат 3,4 г протеин. В допълнение, този сушен плод съдържа и калий, благодарение на който помага за подобряване на работата на сърдечно-съдовата система.

Фурми

15 ползи на фурмите за нашето здраве | superzdrave.com

100 г фурми съдържат 2,5 г протеин, което е доста за този вид продукт. В допълнение, те също са богати на витамини и минерали. Ето защо, редовната консумация на фурми ви позволява да подобрите мозъчната дейност и да подобрите функционирането на нервната система, като се борите със стреса.



Стафиди

Кои храни са с високо съдържание на протеини100 г порция стафиди съдържа 3,1 г протеин. Също така съдържа витамини от различни групи и бета-каротин. Стафидите са богати на фосфор, желязо, калций, магнезий и калий. Този състав прави този сушен плод един от най-полезните продукти за нашето тяло.

Киви & Банан
Банан и киви изолированы | Премиум Фото

100 г от пулпата на тези плодове съдържа същото количество протеин – 1,1 г. Струва си да се отбележи, че кивито също помага за подобряване на функционирането на стомашно-чревния тракт, а бананът допринася за по-активното освобождаване на серотонин, хормон, който е отговорен за добрия сън и високото настроение.



Сини сливи(сушени)

Кои храни са с високо съдържание на протеини100 г порция сини сливи съдържа 2,2 г протеин. Също така, този сушен плод може да се похвали с високо съдържание на фосфор, калий, магнезий и калций. Благодарение на този състав, сините сливи помагат за укрепване на кръвоносните съдове и подобряване на сърдечната функция.

Диетолозите съветват да се консумира 1 г протеин на 1 кг телесно тегло за тези, които не се занимават активно със спорт. Спазвайки дневната норма, няма да изпитате недостиг на това вещество в организма в бъдеще. Вземете шепа сушени плодове, които изброихме по-горе, като закуска за работа. Или купете куп банани у дома, така че винаги да имате възможност да се насладите на сладък продукт и тялото ви да се възползва от това.
32591352 1

Не се колебайте да видите повече за ключът към успеха, помогнал на хиляди мъже и жени в България да постигнат мечтаната форма
СЛИМ АКТИВ+
ВИЖ ТУК


Ако статията ви е харесала,последвайте нашата фейсбук страница и споделете вашия опит в коментарите!



0
    0
    Количка
    Вашата количка е празна