Менопаузално тегло: 4 хормона, различни от естроген, които се нуждаят от вашето внимание!




Менопаузално тегло: 4 хормона, различни от естроген, които се нуждаят от вашето внимание!

Инсулинът, кортизолът, хормоните на щитовидната жлеза и лептинът могат да бъдат виновниците за наддаването на тегло! Ето как да ги контролирате!

Повечето жени от менопаузата вярват, че след като достигнат тази точка, те не могат да се борят по отношение на хормоните и здравето си. Имайте предвид, че менопаузата е нормален процес и жените са призовани да достигнат този етап, когато достигнат определен момент в живота си.

Много от тези жени се оплакват, че менопаузата ги кара да наддават на тегло поради увеличеното съхранение на мазнини. Въпреки това, самата менопауза не е отговорна за наддаването на тегло, но много други фактори, които водят до ефектите на увеличеното съхранение на мазнини.

Производството на естроген се увеличава с навлизането на жените в юношеска възраст, което води до активиране на яйчниците. Това продължава до 40, макар и с бавен спад. В крайна сметка тази фаза се достига, когато естрогенът намалява и тялото преминава към използване на енергия от възпроизводството към поддържане на здравето. В момента е много обичайно тялото да задържа мазнините в областта на талията.



Естрогенът не е единственият виновен хормон, тъй като инсулинът, кортизолът, хормоните на щитовидната жлеза и лептинът също допринасят за съхранението на мазнини в областта на талията.

1. Инсулин

Инсулинът е отговорен за понижаване на нивото на циркулиращата кръв. За да поддържате нивата на инсулина стабилни, трябва да консумирате храни с ниски нива на ГИ. Ако ядете храни с високо съдържание на ГИ и въглехидрати, нивата на инсулин постоянно ще спадат, което води до инсулинова резистентност. Следователно, това води до увеличаване на масата, тъй като захарта трябва да бъде отстранена от кръвния поток, така че се изпраща в клетките за съхранение.

2. Кортизол

Кортизолът, основният хормон на стреса в човешкото тяло, което се освобождава от надбъбречните жлези. Той действа чрез повишаване на нивата на кръвната захар, което от своя страна позволява на клетките да имат гориво, за да изпълняват функциите си. Високите нива на кръвната захар водят до резистентност към кортизол и надбъбречна умора в дългосрочен план, тъй като клетките на организма не са в състояние да се справят с необходимостта от използване на източници на гориво.




3. Хормони на щитовидната жлеза

Когато нивата на хормоните на щитовидната жлеза се повишат, клетките започват да изгарят повече мазнини и въглехидрати за клетъчна енергия в митохондриите. Лошата функция на хормоните на щитовидната жлеза води до проблеми с производството на енергия и невъзможност за изгаряне на достатъчно мазнини и въглехидрати, което от своя страна води до натрупване на мазнини и въглехидрати в клетките.

4. Лептин

Лептинът се произвежда от мастните клетки и се изпраща, за да каже на мозъка, че сме сити. Нивата му се повишават в отговор на по-високите нива на захари. С течение на времето високата фруктоза и високите нива на захар могат да причинят инсулинова резистентност в мозъчните клетки, което ни кара да мислим, че все още сме гладни. Следователно, това води до преяждане и наддаване на тегло.



Следващи стъпки:

Ето няколко съвета как да държите хормоните си под контрол и да оптимизирате здравето си:

1. Останете активни

Да останеш активен може да бъде толкова просто, колкото 20-минутна разходка на открито или толкова сложно, колкото работата във фитнес залата.

2. Яжте зелено, чисто и постно

Храносмилането и диетата са изключително важни, когато става въпрос за поддържане на здравето. Изборът на храни, които са зелени и чисти, е доказано, че понижава нивата на кръвната захар и хормоналния баланс. Зелено по отношение на зеленчуците; чисти от гледна точка на органичните; и постно месо и храни по отношение на тяхното съдържание на омега-3 мазнини.




3. Функционално лабораторно изпитване

Проверете хормоните и здравето на клетките, като използвате функционални лабораторни тестове, включително тестове като нива на хормони в урината и органични помощни средства за урина.


Не се колебайте да видите повече за ключът към успеха, помогнал на хиляди мъже и жени в България да постигнат мечтаната форма

СЛИМ АКТИВ+
ВИЖ ТУК


Ако статията ви е харесала,последвайте нашата фейсбук страница и споделете вашия опит в коментарите!



ПРОМО КОД #FLEX

This will close in 18 seconds