Сварете или запържете: кой начин да готвите яйца се счита за най-вреден?



Сварете или запържете: кой начин да готвите яйца се счита за най-вреден?

Според диетолозите не всички методи за готвене на яйца могат да се нарекат здравословни, някои от тях са вредни.

Яйцата са една от най-често срещаните храни, които се използват при приготвянето на различни ястия сурови, варени, печени или пържени. Но според диетолозите не всички методи за готвене на яйца могат да се нарекат здравословни, някои от тях са вредни.



При приготвянето на какви ястия се използват яйца?

Пилешките яйца са част от огромен брой ястия, действащи като основни или вторични съставки, набухватели, емулсии за несмесващи се течности. При приготвянето на много ястия е просто невъзможно да ги замените с нищо. Например, не можете да направите бисквитено тесто или майонеза без яйца. Яйцата също са основната съставка в някои салати.

В готвенето яйцата се използват сурови, варени, печени или пържени. В някои случаи могат да се използват само жълтъци или белтъци, за други ястия се нуждаете от цяло яйце.

В допълнение, варено или печено яйце е закуска, която може да се приготви бързо и лесно.

Ползи за здравето от яйцата.

Яйцата се считат за ценен природен продукт, хранителната им стойност е равна на говеждото и млякото. Те съдържат всички вещества, необходими за човешкото тяло в лесно смилаема форма. Но основната им полза се крие във високото им съдържание на нискокалорични протеини. Животинските протеини, които съдържат аминокиселини, не могат да бъдат синтезирани от тялото ни самостоятелно.

Хранителната стойност на пилешките яйца се крие и във високото съдържание на калций, който е необходим за укрепване на нашата костна система. В яйцата съотношението на лецитин и холестерол се счита за оптимално, способно да стабилизира метаболитните процеси в организма.

Въпреки това, според диетолозите, не всички методи за готвене на яйца са еднакво полезни, това е важно да се има предвид, когато ядете яйца. В допълнение, яйцата са нежелани за някои заболявания на черния дроб, жлъчния мехур и гастрита.



Кой е най-здравословният и вреден начин за приготвяне на яйца?

Пържени яйца върху сос | Готвим с любов

Яйцата са диетичен продукт, който може да ядете ежедневно. Няма да ви навреят. Тук обаче има едно малко предупреждение.

Според експерти от Националната здравна служба на Великобритания, въз основа на резултатите от научните изследвания, варените и печени яйца са най-полезни и лесно смилаеми за човешкото тяло.

Те съдържат всички необходими хранителни вещества, помагат за изграждането на мускулна маса, укрепват нервната система и губят наднорменото тегло. Те могат да се консумират по две/три дневно, дори ако се спазва строга диета, опитвайки се да отслабнете.

Пържените яйца се считат за най-вредни за организма. Те имат повишено съдържание на калории поради готвенето в олио. Те са доста тежки за храносмилането и могат да причинят киселини и дразнене на лигавиците. Пържените яйца са вредни при панкреатит, холецистит, чернодробни и стомашно-чревни заболявания.

Суровите яйца не се препоръчват за употреба в диетата, тъй като те могат да съдържат опасни микроорганизми.

Не се колебайте да видите повече за ключът към успеха, помогнал на хиляди мъже и жени в България да постигнат мечтаната форма
СЛИМ АКТИВ+
ВИЖ ТУК


Ако статията ви е харесала,последвайте нашата фейсбук страница и споделете вашия опит в коментарите!