9 здравословни причини да ядете по две яйца на ден

9 здравословни причини да ядете по две яйца на ден



„Не яжте яйца всеки ден, това ще повиши холестерола ви!“ Тези от вас, които обичат да ядат яйца, вероятно са чували това твърде често. Яйцата също се считат за вредни, ако искате да отслабнете. Въпреки това, редица проучвания показват, че наистина няма причина да се откажете от закуската с яйца или любимия си омлет. Всъщност, яденето на две или три яйца на ден може да направи чудеса за вашето здраве. Трудно е за вярване, нали?

Вижте тези девет факта:

1. Намалявате риска от сърдечно-съдови заболявания.
Пилешкото яйце съдържа 400 мг холестерол, което е доста голямо количество. Високият холестерол значително увеличава риска от инфаркти и сърдечно-съдови заболявания. Въпреки това, противно на общоприетото схващане, яйцата не повишават нивата на холестерола. Това е така, защото тялото ви забавя производството на собствения си холестерол, когато консумира големи количества холестерол. Също така е важно да знаем, че само една трета от холестерола, открит в кръвоносните ни съдове, идва от храната, която ядем. По-голямата част от него всъщност се произвежда от самото тяло.

Високото количество омега-3 мастни киселини, открити в яйцата, също понижава нивата на триглицеридите в кръвта. Тъй като високите стойности на триглицеридите увеличават риска от сърдечни заболявания, яденето на яйца също може да намали вероятността от развитие на тези заболявания.



2. Намалявате риска от вродени дефекти поради липса на фолиева киселина.
Едно яйце съдържа 0,7 mcg (микрограма) витамин B9, известен също като фолиева киселина. Липсата на фолиева киселина по време на бременност може да причини сериозно увреждане на централната нервна система на нероденото бебе. В най-лошия случай гръбначният мозък и мозъкът остават деформирани. Ето защо яденето на яйца е добър начин за поддържане на нивата на фолиева киселина.

3. Забавяте процеса на стареене.

Проучване в медицинския център „Шарите“ в Берлин установи, че яденето на яйца може да забави процеса на стареене и да предотврати рак на кожата. Изследователите д-р Каролин Хестерберг и професор Юрген Ладеман установяват, че яйцата на кокошки носачки съдържат високи нива на жълти органични пигменти. Тези пигменти са богати на каротеноиди (антиоксиданти), които могат да забавят процеса на стареене. Тялото не може да произвежда каротеноиди самостоятелно, така че трябва да си ги набавяме от храната. Те играят много важна роля в улавянето на свободните радикали и поддържането им в безопасност.




Но първо, трябва да знаете как правилно да приготвяте яйцата, преди да можете да се възползвате от техните анти-стареене ефекти: „Вареното яйце съдържа по-ценни каротеноиди от суровите яйца поради химическите промени при нагряване“, каза проф. Ладеман.

4. Намалявате риска от рак.
Проучване, публикувано в проучването за рак на гърдата, установи, че яденето на яйца всеки ден може да намали риска от рак на гърдата с 18%. В допълнение към изобилието от аминокиселини, минерали и витамини, яйцата свързват женския хормон естроген в организма. Тъй като повишените нива на естроген се считат за възможен причинител на рак на гърдата, това може да обясни защо яйцата могат да помогнат за предотвратяване на заболяването.

5. Ще подобрите състоянието на кожата, косата и черния дроб.

Яйцата са богати на биотин, витамин В12 и протеини. Тези хранителни вещества са от ключово значение за здрава коса и блестяща кожа. Също така е добре да знаете, че протеиновите и серните връзки, открити в яйчните жълтъци, играят особено важна роля за регенерирането на сухата и рядка коса.

6. Очите ви остават здрави.
Знаете ли, че яденето на яйца може да бъде много полезно за зрението ви? Яйцата съдържат големи количества витамин А, лутеин и зеаксантин. Витамин А е важен за зрението, докато лутеинът и зеаксантинът предпазват очите от свободните радикали и играят важна роля в цвета и дневното зрение.




7. Отслабвате по-бързо.
Въглехидратите имат по-висок гликемичен индекс от протеините. Храните с висок гликемичен индекс повишават нивата на кръвната захар. Кръвната Ви захар се повишава много бързо и сте много гладни. Тези от вас, които искат да отслабнат, трябва да избират храни с нисък гликемичен индекс.

8. Предпазвате мозъка си и поддържате здравословен метаболизъм.

Яйцата съдържат холин, хранително вещество, което е от съществено значение за различни метаболитни процеси в организма, включително изгаряне на мазнини. Холинът се трансформира в невротрансмитера ацетилхолин, който е отговорен за предаването на стимули в мозъка и нервната система. Освен отрицателното въздействие върху паметта ви, липсата на холин може да накара бременните жени да раждат по-рано. Яденето на две яйца на ден е лесен начин да се уверите, че получавате достатъчно холин в диетата си.

9. Костите ще бъдат здрави и ще увеличите нивата на калций.
Повечето хора знаят, че витамин D и калций са много важни за костите и зъбите. Проучване, проведено от Националния център за биотехнологична информация в Бетезда щат Мериленд(САЩ), също потвърди това. Изследователите са открили, че калцият и протеините работят в тясно сътрудничество, за да поддържат нивата на калций и да гарантират, че метаболитните процеси в костите се поддържат здрави. Яйцата също са богати на витамин D, който помага на тялото ви да абсорбира калция по-ефективно.

Не се колебайте да видите повече за ключът към успеха, помогнал на хиляди мъже и жени в България да постигнат мечтаната форма
СЛИМ АКТИВ+
ВИЖ ТУК


Ако статията ви е харесала,последвайте нашата фейсбук страница и споделете вашия опит в коментарите!