Връзката между МАГНЕЗИЯ и щитовидна жлеза

Връзката между МАГНЕЗИЯ и щитовидна жлеза

Дефицитът на магнезий е често срещан дефицит при населението в развитите страни, където се консумират много преработени храни.

Наред с много други симптоми и заболявания, диета с ниско съдържание на магнезий може също да доведе до лошо функциониране на щитовидната жлеза.

Доброто функциониране на щитовидната жлеза изисква баланс между калций и магнезий.

Недостигът на магнезий се свързва с намалена функция на щитовидната жлеза, въпреки че не причинява директно хипотиреоидизъм.

Цинкът и медта са два други минерала, които могат да причинят хипотиреоидизъм.

Магнезий и щитовидната жлеза

Магнезият е важен за структурата на костите и липсата му в организма може да доведе до отслабване на костите и поява на остеопороза.

Може също така да повлияе на нормалното усвояване на захари и мазнини.

Признаци на магнезиев дефицит, свързани с щитовидната жлеза

Най-важните признаци, по които можем да разпознаем липсата на магнезий, са мускулни крампи и нисък пулс.

Въпреки това, има много симптоми, свързани с намаляване на функцията на щитовидната жлеза, като например:

– безпокойство

– раздразнителност

– дезориентация, объркване

– депресия

– прекомерно изпотяване

– загуба на апетит

– главоболие и мигрена

– мускулни спазми

– спазми на очите и лицето

– астма или хрипове

– слабост, умора

– треперене

– стомашно разстройство

Хората с хипотиреоидизъм имат проблеми с отслабването и регулирането на телесната си температура.


Храни, богати на магнезий

Една от основните причини за магнезиев дефицит е бедната на хранителни вещества диета и прекомерната консумация на преработени храни, безалкохолни напитки и бутилирана вода.

Варенето и готвенето на храна също може да доведе до загуба на витамини и минерали.

Зелените са най-богати на магнезий.

Старайте се да ги ядете сурови, на салати, а не варени или на пара.

Яжте колкото се може повече зеленчуци.

Включете ядки и семена в ежедневната си диета.

Избягвайте филтрирана вода, която е с ниско съдържание на минерали.

Елиминирайте кофеина, тъй като той инхибира усвояването на важни витамини и минерали.

– пълнозърнести храни

– тофу

– кокос

– спанак

– варена соя

– царевица

– авокадо

– слънчогледови и тиквени семки

– листа и стъбла от глухарче – чесън

– стафиди – грах – банани – боровинки – червено цвекло – броколи – черен шоколад

Магнезиеви добавки

Ако изследване (RBC) покаже, че имате дефицит на магнезий, можете да приемате добавки под формата на капсули или олио.

Магнезиевото олио се нанася върху кожата и нежно се масажира. Абсорбира се много бързо през кожата в тялото. Вашият лекар ще определи правилната доза магнезий за Вас.

Противопоказания и предпазни мерки

Магнезият е естествен антикоагулант (разрежда кръвта) и може да взаимодейства с някои лекарства, така че не трябва да приемате магнезиеви добавки, ако вече се лекувате с:

– Хинолони

– Тетрациклин

– Миноциклин

– Доксициклин

– Ципрофлоксацин

– Моксифлоксацин

Магнезият може да увеличи страничните ефекти на някои калциеви бета-блокери, като амлодипин, дилтиазем, фелопидин или верапамил.
Източник: search-2.blogspot.com
Ако статията ви е харесала, може да ни последвате и споделите публикацията с приятелите си и вашето мнение (или опит) в коментарите!

ПРОМО КОД #FLEX

This will close in 18 seconds