Яжте патешки яйца! Те поддържат щитовидната жлеза, укрепват имунитета и нервната система, подобряват зрението

Патешките яйца заемат важно място сред здравословните диети.
Днес от портала на greenactive.bg ще говорим за ползите от патешките яйца!



Ако ядете патешко яйце, ще получите много микро- и макронутриенти, витамини и антиоксиданти.

Впечатляващо съдържание на хранителни вещества

Хранителната стойност на патешките яйца е по-голяма от тази на пилешките яйца, защото те са по-големи. Средно патешко яйце тежи около 70 грама, докато голямо пилешко яйце тежи около 50 грама.

Сравнение на хранителните стойности на патешки яйца и пилешки яйца

Ето бързо сравнение на хранителните вещества в едно и половина патешки яйца и две пилешки яйца:

  • Калории: 185 / 148
  • Протеин: 13 g / 12 g
  • Мазнини: 14 g / 10 g
  • Холестерол: 295 мг / 141 мг
  • Въглехидрати: 1 g / 1 g
  • Витамин B12: 5.4 mcg / 0.6 mcg
  • Селен: 27 mcg / 22.5 mcg
  • Желязо: 3.85 mg / 3.7 mg
  • Витамин D: 31 IU / 13 IU DV

КАКВИ СА ПОЛЗИТЕ ОТ ПАТЕШКИ ЯЙЦА?

Патешките яйца съдържат най-висококачествения протеин. Той осигурява всички незаменими аминокиселини, от които тялото се нуждае, за да изгради протеини. Яйчните белтъци са отличен източник на метионин и треонин.

Очни заболявания



Патешкото яйце съдържа хранителни вещества, полезни за очите и зрителната острота, като витамин А, ретинол и каротеноиди.

Жълто-оранжевият цвят на жълтъка се дава от пигменти от групата на каротеноидите. Каротин, криптоксантин, зеаксантин и лутеин са основните каротеноиди, открити в жълтъка.

Тези антиоксиданти предпазват клетките на организма и ДНК от хронични заболявания и стареене.

Те намаляват риска от катаракта, дегенерация на макулата, сърдечни заболявания и някои видове рак.

Мозък и нервна система.

Лецитинът и холинът в жълтъка поддържат здравето на клетъчните мембрани и нервната система. Холинът подобрява мозъчната функция. Това е важно за правилното развитие на мозъка на детето.

Инфекции

Яйчните белтъци също са богати на протеини и съединения с антибактериални свойства. Тя може да ни предпази от бактериални, вирусни или гъбични инфекции.

Сърдечно заболяване

Въпреки че патешките яйца са с високо съдържание на холестерол, проучванията не са открили връзка между консумацията им и риска от сърдечни заболявания при здрави хора.



Жълтъкът повишава LDL и HDL холестерола.

Ако страдате от диабет или сърдечно-съдови заболявания, яжте яйца рационално.

Щитовидната жлеза, имунната система.

Патешките яйца съдържат съединения, които поддържат щитовидната жлеза и имунната система, като селен.

Анемия, костни заболявания

Патешкото яйце покрива почти цялото необходимо количество витамин В12 през целия ден. Този витамин е от съществено значение за образуването на червени кръвни клетки, синтеза на ДНК и правилното функциониране на нервите. Консумацията им спомага за повишаване на енергията на организма благодарение на желязото, калия, цинка, калция и фосфора. Те са показани за анемия, ревматоиден артрит, остеоартрит, мускулна дистрофия.

Патешките яйца укрепват нервната система. Те помагат за регулиране на хормоните.


Рецепти с патешки яйца

Патешките яйца произвеждат повече пяна от кокошите яйца. Поради пухкавата си текстура, те са подходящи за десерти като торти, торти, торти, кремове, но и за омлети, супи или сосове.

Омлет от патешко яйце и тиквички – рецепта

Съставки:

• 5 патешки яйца • 2 средни тикви • 1 глава лук • 50 г настъргано сирене • 2 супени лъжици зехтин

• сол, черен пипер, сушена мащерка

Метод

Настържете тиквичките и поръсете със сол. Разбъркайте и оставете да престои няколко минути, за да освободите сока им. Запържете нарязания лук в олио за 2-3 минути. Изстискайте тиквичките и поставете в тавата. Разбъркайте и оставете да къкри за 2 минути. Счупете яйцата в купа и ги разбийте добре. Добавете настърганото сирене, солта и подправките.

Изсипете яйцата в зеленчуковия тиган. Разпределете равномерно. Оставете омлета да покафенее, след което можете да го обърнете.


Салата от картофи, маруля и патешко яйце – рецепта

Съставки

• 1 зелена салата • 250 г бейби спанак • 4 патешки яйца • 4 варени картофа • 1 връзка копър • 2 супени лъжици оцет • 3 супени лъжици зехтин

• сол и черен пипер на вкус

Метод

Сварете патешките яйца за 7 минути. Гответе картофите в кожите им, докато вилицата лесно проникне в тях. Обелете ги и ги нарежете на парчета. Поставете в голяма купа. Добавете марулята, спанака и ситно нарязания копър. Смесете зехтина отделно с оцета, солта и подправките. Изсипете получения дресинг в салатата и разбъркайте внимателно, за да не смачкате яйцата и картофите.

Предпазни мерки

За съжаление, някои деца могат да бъдат алергични към яйчен белтък. Алергията се проявява чрез лошо храносмилане, повръщане, диария или сърбеж на кожата.


Не се колебайте да видите повече за ключът към успеха, помогнал на хиляди мъже и жени в България да постигнат мечтаната форма

СЛИМ АКТИВ+
ВИЖ ТУК


Ако статията ви е харесала,последвайте нашата фейсбук страница и споделете вашия опит в коментарите!