12 Ранни предупредителни признака за деменция

12 Ранни предупредителни признака за деменция



12 Ранни предупредителни признака за деменция

Деменцията е термин, който се отнася до намаляване на умствените способности, което се проявява със симптоми като загуба на паметта и затруднено мислене. 

Това е ужасно състояние, което засяга живота както на жертвите, така и на техните семейства.

12 ранни предупредителни признака за деменция.

1. Проблеми с краткосрочната памет 

Проблемите с краткосрочната памет са един от най-честите ранни признаци на деменция. 

Първоначално тези промени са много фини, карат човек да си спомня събитията от минали години, без да помни скорошни събития. 

Те също така не могат да си спомнят къде са сложили нещо или защо са отишли ​​някъде.

2. Трудност при избора на правилната дума

Когато човек има затруднения при избора на правилната дума, е много вероятно да се развие деменция.

3. Промени в настроението 

Промените в настроението са друг често срещан ранен признак на деменция. 

Неговите жертви често се оказват депресирани за кратък период от време. 

В допълнение към това е възможна промяна в личността, което означава, че ако някой, който е бил срамежлив, може да стане общителен.



4. Летаргия

Летаргия е много често срещана при тези в ранните стадии на деменция. 

Жертвите вероятно ще загубят интерес към всичко, дори към неща, които преди са харесвали.

5. Трудности при правене на планове или решаване на проблеми

Хората в ранните етапи на деменция често срещат трудности при изготвянето на планове или опитите да изпълнят план, който са създали преди това. 

Други може да срещнат проблеми, когато се опитват да се справят с числата.

6. Трудности при извършване на нормални ежедневни дейности

Друг много често срещан симптом на деменция е, че е трудно да се извършват прости ежедневни дейности, които преди са били лесни.

7. Трудно разбиране на времето

Времето е относително и асоциациите с бъдещето, настоящето или миналото могат да бъдат трудни.

8. Трудности при разпознаването на места

Жертвите понякога може да не разпознават познати места и дори къщата може да им изглежда непозната.

9. Проблеми с правописа

Точно както тези хора трудно намират правилната дума, те също имат трудности при избора на правилната дума, когато става въпрос за правопис, което прави работата им по-трудна.

10. Повторения



Повтарянето на това, което вече са казали няколко пъти по-рано в разговора, е друг симптом, който трябва да се търси при човек, страдащ от деменция.

11. Опитите се да избягвате промяна

Макар че много хора просто не обичат промяната, този знак може да бъде плашещ при хората с деменция.

12. Неуспешно следване на сюжетна линия

Както беше обсъдено по-рано, хората с деменция вероятно имат затруднения с фокусирането и концентрацията. 

Това често се проявява като невъзможност за следване на сюжета, докато гледате филма.

Как да се предпазите от деменция? Деменцията ще засегне все повече хора през следващите десетилетия.

Съвсем не преувеличаваме. Даваме ви достоверна информация, която е добре да знаете. 

А ето и причините:

Продължителността на живота се увеличава. 

Това означава, че броят на възрастните хора, при които риска от появата на невродегенеративни болести като болест на Алцхаймер или друга форма на деменция не могат да бъдат избегнати на практика, ще се увеличава.

Ще се сблъскаме със ситуация, която не е била типична за предходните години.

Ето защо сега е най-подходящото време за специалистите в областта на науката и медицината да откриват нови методи за лечение и ранно диагностициране на тези заболявания.

Грижата за здравето става все по-важна част от живота ни. Добре е да включим и натурални методи за борба с деменцията.

Днес бихме искали да ви разкажем за 5 ефикасни начина за борба с тази болест.

1. Стимулирането на мозъка: много повече от решаване на судоку



Стимулирането на мозъка предпазва от деменция.

Стимулирането на мозъка е изключително важно за предотвратяване появата на когнитивни нарушения.

Говорим за уникалната способност на мозъка наречена невропластичност, която ни позволява да правим нови връзки и да доизграждаме нервната тъкан.

Много от вас ще си помислят, че решаването на кръстословици и судоку е достатъчно за целта, но в действителност не е така.

За да се предпазите от появата на деменция са ви необходими социални контакти, общуване и нови предизвикателства. 

Имате нужда да научавате нови неща, да разширите кръгозора си, да се смеете, да спорите, да се вдъхновявате от хората около вас.

Мозъкът ви „се съживява“, когато учите нови неща (колкото са по-сложни, толкова по-добре). 

Например усвояването на нов музикален инструмент на 70 годишна възраст прави чудеса за когнитивното ви здраве.

2. Омега-3 мастни киселини

Омега-3 мастни киселини предпазват от деменция.

Рибеното масло е една от най-добрите храни за мозъка ви както и орехите, авокадото и всички продукти, богати на омега-3 мастни киселини.

Тези натурални вещества подобряват функционирането на мозъка, грижат се за сърцето и предпазват от невродегенеративни заболявания с напредването на възрастта.

Винаги е добре да промените начина си на хранене и да добавите храни, богати на омега-3 мастни киселини и витамини.

3. Връзката между аспирина и здравето на мозъка

Някои наблюдателни проучвания, както и статии, като тази публикувана в британския вестник Telegraph доказват, че продължителния прием на аспирин намалява риска от появата на болестта на Алцхаймер.

Аспиринът, приеман в малки количества и след определена възраст, защитава клетките на мозъка.

Ацетилсалициловата киселина (аспиринът) намалява възпалението на мускулите и ставите и предотвратява мозъчното увреждане и загубата на неврони.

Аспиринът разрежда кръвта и така предпазва от инфаркт, както и от мозъчно-съдови заболявания.

Никога не започвайте на своя глава приема на аспирин и то ежедневно.

Вашият невролог ще анализира състоянието ви и рисковите фактори, за да реши дали да ви изпише или не малка ежедневна доза аспирин.



4. Упражнения и средиземноморска кухня

Средиземноморската храна предпазва от деменция

Полезното меню, богато на омега-3 мастни киселини трябва да съдържа и храни с високо съдържание на фибри, пресни плодове и зеленчуци, прясно месо и ядки.

Освен това една малка чаша червено вино на ден може да подобри здравето на сърцето и мозъка ви.

Средиземноморската кухня е уникален пример за здравословно хранене, към която можете да се придържате.

Консумацията на зехтин и ориз, заместването на готовите храни със сезонни и натурални продукти ще ви осигури невероятно количество изключително полезни минерали, витамини и антиоксиданти.

Запомнете: за да оптимизирате качеството си на живот и да се предпазите от появата на деменция не трябва да забравяте и важността на физическата активност.

Бъдете активни всеки ден, разхождайте се, плувайте, танцувайте, карайте колело, качвайте стълби, вместо да стоите пред телевизора вечер.

Не пропускайте и: Открийте първите симптоми на Деменция навреме

5. Ако искате да се предпазите от деменция, погрижете се за сърцето си

В тази статия ви разказахме как да се погрижите за мозъка си, да подобрите връзките между невроните и да се уверите, че приемате достатъчно хранителни вещества, които ще ви предпазят от появата на проблеми.

Но има още един фактор, който не можем да пренебрегнем: не можете да се грижите за мозъка си, без да поддържате здраво сърцето си, защото то ще изгуби силата и устойчивостта си.

Ето защо е жизненоважно да следите следните неща:

Трябва да контролирате нивото си на холестерол .

Следете кръвната си захар.

Грижете се за кръвното си налягане.

Избягвайте наднорменото тегло.

И накрая, нещо много важно, трябва да се грижите за емоционалния си живот, който може да ви създаде много проблеми.

Стресът и тревожността са сред основните врагове на сърцето и мозъка ви.
Източник: search-2.blogspot.com

Ако статията ви е харесала,последвайте нашата фейсбук страница, коментирайте и споделете с приятели!

 

0
    0
    Количка
    Вашата количка е празна