метаболисм

Какво трябва да направите,за да подобрите метаболизма си след 35 години

Какво трябва да направите, за да подобрите метаболизма си след 35 години



В продължение на 30 години в тялото ни настъпват необратими промени. Вече е възможно да живеете по начина, по който сте свикнали: след 30 се забелязват първите признаци на стареене на кожата, ставите скърцат, мастният слой се увеличава, махмурлукът след празници става по-тежък.

Вярно ли е, че след 30 години метаболизмът се нарушава по естествени причини? Или ние самите „тласкаме“ тялото да изсъхне? Разкриваме митове и факти за метаболизма с диетолога Наталия Нефедова.

За метаболизма

meta1 1024x296 1

„Промените във функцията на храносмилателните органи се развиват бавно и са от чисто индивидуален характер. Метаболитните процеси в организма се забавят едва след 40-50 години. На 30–35 години наднорменото тегло, лошата кожа и бръчките са резултат от неправилно хранене, диети и липса на сън. Ранното остаряване зависи от това какво, как и кога ядем”, казва Наталия.

Можете да рестартирате метаболизма и да възстановите всички процеси. Така че няма да работи да се оправдавате, казвайки „всичко е същото, както когато бях на 20“. Ситуацията е напълно обратима, ако спазвате няколко правила.

Добавете физическа активност

Screenshot 2

Без движение всякакви диети, детоксикации и други модни трикове няма да работят. Редовното плуване, гимнастика, танци, йога повишават метаболизма с 20%. Дори редовна двадесетминутна разходка на чист въздух също ще свърши работа. Основното е, че дейността трябва да носи удоволствие!

Хранете се редовно

За да произвежда ензими и хормони, тялото ни постоянно се нуждае от хранителни вещества. Метаболитните смущения възникват, когато сме гладни. Следователно навременното хранене е много по-ефективно от диетите.

Закуската трябва да бъде не по-късно от 30 минути след събуждане. Изключете животинските протеини от него (месо, сирене, риба, яйца). Те ускоряват стареенето и замърсяват организма.По-добре е да ги замените с пълнозърнести продукти, плодове, зеленчуци, ядки.

Обядът никога не трябва да се пропуска. Тя трябва да е плътна и наситена с протеини, мазнини, въглехидрати (зеленчуци и плодове, млечни продукти, бобови растения, ядки, яйца, тофу). От 13:00 до 15:30 е най-активната фаза на освобождаване на ензима. Ако не сте обядвали или просто сте хапнали лека закуска, тогава тялото ви ще се „подкисли“, очаквайте загуба на сила вечерта и желание за сладко.

Вечерята също не трябва да се пропуска, дори и да е лека. Общото правило „не яжте след шест“ е мит. Тези, които си лягат в 21:00 часа, не ядат след 18:00 часа. За останалите е препоръчително просто да изчакате 3 часа преди лягане след хранене.



Избухнете

Човек трябва да спи поне 8 часа на ден. Липсата на сън често се превръща в желание за ядене на сладкиши: шоколад, бисквити, какао, торти. Сладките храни освобождават хормона на удоволствието допамин, който ни дава усещане за топлина и комфорт, успокоява и релаксира. Но в резултат на това трупаме излишни килограми.

Не забравяйте, че лишеното от сън тяло преминава в режим на оцеляване, когато изпитва екстремен стрес. Това произвежда хормона на страха кортизол. Лошите модели на сън водят до катастрофални последици: намалена интелигентност и памет, инфаркт, инсулт, диабет, загуба на либидо, наддаване на тегло, депресия и други заболявания.

Пийте достатъчно течност

1518094469 shutterstock 146471507

Липсата на влага в тялото силно нарушава функционирането на всички системи. Появяват се световъртеж, главоболие, объркване. Когато сте жадни, това е първият признак на дехидратация, което означава, че тялото ви вече изпитва много недостиг на течности.

Желанието да похапнете тежка храна с нещо сладко е резултат от клетъчна жажда, а мозъкът го възприема като желание за сладко.

Известно е, че трябва да пиете най-малко 2-3 литра течност на ден. Това количество включва вода, прясно изцеден сок, билков чай, както и сочни салати и супи. Основното нещо, което трябва да запомните е, че 50% от тази течност трябва да бъде чиста питейна вода.

Има мит, че трябва да пиете вода само между храненията. Всъщност здравият човек може да пие преди, по време и след хранене. Но не можете да пиете чай или кафе с храната си: те пречат на усвояването на желязо, цинк и магнезий. Трябва да изчакате поне 30 минути.

Попълване на дефицита на витамин D

witaminD

Следете нивата на витамин D. Признаците за дефицит на витамин D включват проблеми със зъбите, мускулни болки, чувство на депресия, лошо настроение и бавно зарастване на рани. Слънчевата светлина насърчава производството на този витамин в тялото. Но тъй като не всеки има възможност да прекарва време в слънчеви страни, е необходимо да се компенсира недостигът с храна и хранителни добавки. Кръвен тест и посещение при вашия лекар ще ви помогнат да определите дозата на витамин D.

Спрете да броите калории

384319163 1006686983882336 2603634002440037420 n

Забравете за диетите с броене на калории. Все още е невъзможно да се определи правилно тяхното количество – след топлинна обработка, в зависимост от метода на съхранение на продукта, нивото на влажност може да се промени.

Можете да ядете торти на стойност 1000 kcal или можете да ядете яйца на стойност 2500 kcal, риба, авокадо, зърнени храни, масла и да се чувствате страхотно. Важно е да запомните психологическия комфорт. Когато гледате храната и виждате само цифри, всяко настроение изчезва. И в резултат на това тялото остава отпуснато, работата и животът са трудни, силата се губи, косата става матова и кожата се влошава.
Ако се интересувате от въпроса как да подобрите метаболизма след 30 години,нашата хранителна добавка СлимАктив+ е точно за вас

Ако статията ви е харесала,последвайте нашата фейсбук страница и споделете вашия опит в коментарите!

 

0
    0
    Количка
    Вашата количка е празна