1

Колко часа ТРЯБВА да спите в зависимост от възрастта ви и какви заболявания причинява лишаването от сън

Колко часа ТРЯБВА да спите в зависимост от възрастта ви и какви заболявания причинява лишаването от сън

%D1%81%D1%8A%D0%BD 1

Сънят е много важен за здравето и това важи особено за хората с хронични заболявания.

Важно е да запомните, че всеки организъм е различен, с различно дневно натоварване и разбира се почивката трябва да бъде съобразена и с тези фактори.

Като цяло обаче е добре да запомните препоръчителния режим на сън, който е подходящ за отделните периоди от живота и благодарение на портала greenactive.bg можете да прочетете повече за него в тази статия.

Колко часа трябва да спите?

Нуждата от часове сън варира с възрастта и най-новите препоръки установяват оптималната продължителност чрез по-добро разграничаване между няколко възрастови групи.

Препоръките относно нуждата от сън са разработени и публикувани от Националната фондация за сън въз основа на систематичен анализ на съществуващи научни изследвания и консултации с лекари и специалисти в няколко области.

Следователно препоръчителното време за сън за деца беше разделено на шест възрастови категории:

за новородени (на възраст от 0 до 3 месеца) препоръчителното време за сън е 14 до 17 часа

 

%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%8A%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD %D1%81%D1%8A%D0%BD %D0%B7%D0%B0 %D0%B1%D0%B5%D0%B1%D0%B5%D1%82%D0%B0

 

кърмачетата (между 4 и 11 месеца) трябва да спят приблизително 12-15 часа

малките деца (1-2 години) се нуждаят от около 11-14 часа сън

 

%D0%BD%D1%83%D0%B6%D0%B4%D0%B0 %D0%BE%D1%82 %D1%81%D1%8A%D0%BD %D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B8 %D0%B4%D0%B5%D1%86%D0%B0

 

деца в предучилищна възраст (от 3 до 5 години) между 10 и 13 часа на ден

децата в училищна възраст (от 14 до 17 години) трябва да спят приблизително 9-11 часа

 

%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B8 %D1%81%D1%8A%D0%BD

 

юношите (на възраст от 14 до 17 години) трябва да спят 8-10 часа

актив
За възрастни се въвежда ново ръководство за сън, което е разделено на две категории: млади и възрастни:

младите хора (на възраст 15-25 години) трябва да спят между 7 и 9 часа на ден

възрастни (26-64 години) се нуждаят от около 7 до 9 часа сън

 

%D1%85%D0%BE%D1%80%D0%B0 %D0%BD%D0%B0%D0%B4 65 %D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8 %D1%81%D1%8A%D0%BD

 

хората над 65 години трябва да спят от 7 до 8 часа

Много е важно да научим здравословни навици, които ни позволяват да си почиваме.

Ето няколко причини, поради които трябва да обърнете специално внимание на навиците си за сън:

Депресия – Хората, които страдат от депресия, или спят много, или се борят с безсъние.

Твърде много или твърде малко сън ще влоши депресията.

Главоболие – Липсата на сън причинява главоболие и блокира невротрансмитери като серотонин – хормона на щастието – да достигнат до мозъка.

Диабет – Прекомерният сън насърчава диабет тип 2, защото намалява способността на тялото да преработва глюкозата.

Болки в гърба – Твърде много сън се равнява на липса на движение и бездействие, което причинява болки в гърба, болки в ставите и скованост на мускулите.

Затлъстяването – прекомерният сън забавя метаболизма, който вместо да използва енергия, ще я складира под формата на мазнини.

Сърдечни заболявания – Няколко проучвания показват, че хората, които спят около 11 часа на ден, имат по-висок риск от сърдечни заболявания, отколкото хората, които спят 8 часа.

Спите твърде дълго?

Точно както краткият сън, твърде дългият сън не е полезен за нашето здраве и затова трябва да се отървете от този вреден навик.

Задайте график за сън и го следвайте според начина си на живот.

Ако сутрин все още сте уморени дори след звъна на алармата, вземете хладък душ и това ще ви освежи.

Ако имате достатъчно време, спортувайте. Започвате деня активно, заредени с енергия.

Пийте вода, за да поддържате тялото си добре хидратирано и пийте чаша хладка вода веднага след като се събудите.
Източник: search-2.blogspot.com

Ако статията ви е харесала, може да ни последвате и споделите публикацията с приятелите си и вашето мнение (или опит) в коментарите!

 

0
    0
    Количка
    Вашата количка е празна