стави

Кои са най-опасните храни за ставите?



Кои са най-опасните храни за ставите?

стави

Според лекарите състоянието на ставите и другите съединителни тъкани в човешкото тяло зависи пряко от неговата активност и качеството на хранене. Ако с първата точка всичко е ясно (ако се движите повече, ще бъдете по-здрави), то втората има няколко нюанса. Днес ще ви кажем кои са най-здравословните и опасни за ставите храни. Слабата подвижност, намалената гъвкавост и честите болки в движение са следствие от липсата на колаген в съединителната тъкан. Но има добра новина: тя може да бъде възстановена. Някои продукти могат да ни помогнат в това. Или по-скоро съдържащите се в тях микроелементи, хранителни вещества и витамини. Но от каква храна трябва да се откажете сега, прочетете в материала по-долу.



Най-здравословните храни за ставите.

Може би основният компонент в този въпрос е течността! Ставите ни се нуждаят от чиста вода. Затова се опитайте да пиете 1,5 до 2 литра чиста вода дневно.
Сред храните, които са най-полезни за ставите са някои видове месо и риба. Това може да бъде пилешко, пуешко, розова сьомга, минтай и щука. Такива продукти съдържат протеин, необходим за синтеза на аминокиселини, активно възстановяване на тъканите и делене на клетките. Също така трябва да консумирате яйчен белтък в достатъчни количества. Не забравяйте за витамин С, той е особено изобилен в плодовете и най-вече цитрусовите плодове.
През есента и зимата диетолозите съветват да залагате на кисело зеле, шипки и цитрусови плодове. Здравината на ставите се влияе от мукополизахаридите, които са част от междуклетъчното вещество на съединителната тъкан. Богати на това са риби от семейството на сьомгата, морски дарове,  рибена супа и водорасли келп. Освен това включете в диетата си всякакви ястия с желатин – заливка, желирано месо, сладко от горски плодове и натурален мармалад. Изключително полезни в това отношение са сокът от диня и пресните ананаси.



Най-опасните храни за ставите.

храни за ставите

Нашите стави са неблагоприятно засегнати от натрупването на оксалова киселина.
Ето кои продукти съдържат количество оксалова киселина:

   -картофови (домати, картофи, патладжани)

   -червено месо (особено пържено)

   -боб

   -спанак, киселец

   -ряпа и репички

При остра болка в ставите трябва да се намалите консумацията на тези продукти. Но това, от което трябва напълно да се откажете, е всякаква бърза храна, млечен шоколад и печива. Всичко от това съдържа доста трансмазнини.



2

Специалистите препоръчват да се консумира възможно най-малко тлъсто свинско месо, консерви, всякакви пушени меса, маринати, сушена и пушена риба.
Ако има много от тях и постоянно, тогава калциевият фосфат ще се натрупа в сухожилията и хрущяла.
В резултат на това можете внезапно да развиете артроза или артропатия на гръбначния стълб.

kostiflex ads
Научи повече за

КОСТИ ФЛЕКС ПРЕМИУМ
ВИЖ ТУК

 


Ако статията ви е харесала,последвайте нашата фейсбук страница и споделете вашия опит в коментарите!



0
    0
    Количка
    Вашата количка е празна