10 причини за „упоритите” килограми в коремната област



  • Качването на килограми единствено върху стомаха може да се дължи на конкретни навици, свързани с начина на живот.
  • Така наречените С и З — стрес и захар — играят значителна роля за размера на талията.
  • Определени заболявания и хормонални изменение могат да допринесат за натрупването на килограми в коремната област.

Имате ли понякога усещането, че стомахът ви заживява свой собствен живот? От изпъкнал и подут, до прибран и стегнат, формата на стомаха се променя ежедневно. Но какво става когато размерът на стомаха сякаш не спира да расте без никакво облекчение на хоризоната?

Ако трупате килограми върху стомаха си, това може да е свързано с нещата, които ядете или може да е в резултат от ново лекарство или от други здравословни проблеми. Ето кои са според Експерти , най-срещаните причини за това, че трупате тегло в коремната област.

Генетиката играе роля във формата на тялото.

Не можем да говорим за големината и структурата на тялото без да вземем предвид генетиката. Лекар остеопат, споделя, че генетиката определено играе роля в това къде в тялото ви се складират тлъстини.

„Ако семейното дърво показва наличие на предци с ябълковидна форма на тялото, тогава може да ви се наложи да си усигурявате достатъчно физическат активност и да ограничавате приема си на калории”. Но как да разберем дали тялото ни има форма на ябълка? Лесно, ако имате по-голяма талия и ако сте склонни към натрупване на тегло в коремната област, то много е вероятно формата на тялото ви да е подобна на плода ябълка.

Стресът води до повишено складиране на тлъстини.

Стресът е нормална част от живота. Като разберем това, важно е да открием продуктивни начини за контролиране на стреса, така че той да не засяга негативно здравето ни.

Диетолог споделя, че една от основните причини за абдоминално натрупване на тегло е стресът, а за да се справите с този проблем, вие трябва първо да се насочите към справянето си със стреса.

Когато сте под стрес, тялото ви отделя кортизол (хормонът, участващ в реакцията бий се или бягай). също така споделя, че непрестанно циркулиращият в тялото кортизол води до повишено складиране на тлъстини в коремната област.

„Кортизолът позволява на тялото да мобилизира тлъстини и енергия от други части в тялото и ги насочва към коремната област, където кортизолът прави енергията налична за жизненоважни органи”.

Прекомерната консумация на захар води до натрупване на тлъстини.

Диетолози обясняват, че когато нивата ни на кортизол са повишени, ние сме склонни силно да желаем да хапнем нещо сладко, защото тялото иска бързо да се сдобие с енергия в критични случаи. Тази допълнителна захар, обаче, може да доведе до натрупване на тегло в коремната област.

„И така, стресираме се, освобождаваме кортизол, натрупваме килограми в коремната област и много ни се иска да хапнем още нещо сладко, ядем повече сладки неща и качваме още килограми”. Какво предлагат? Набавяйте си достатъчно сън, елиминирайте храните, които тялото ви не толерира (включително тези, съдържащи захар), контролирайте стреса с помощта на осъзнатост и медитация и се насочете към нещо друго освен захарта (като приятели) когато се чувствате стресирани или развълнувани.

Протеините са важен регулатор.

Ако храната ви не съдържа правилни нива на качествени протеини, около корема ви  лесно могат да се натрупат няколко излишни килограма. Добрата новина е, че лесно можете да повишите количеството протеин, което ядете.
„Когато повишите приема си на протеини, можете да балансирате кръвната си захар като снижавате нивата на инсулин за стимулиране на много по-бърз метаболизъм”.

Треньор казва, че протеинът също така помага в контролирането на хормоните, които повишават апетита ви, а това може да ви помогне да отслабвате естествено. Колко точно протеин ви е необходим? Зависи от това колко физически активен сте и от размера на тялото ви. За това е добре да се консултирате с диетолог.

Хормоните контролират теглото.

При менопауза жените, при които килограмите са най-вече по бедрата и ханша често забелязват, че коремната област започва да расте.

„Това се дължи вероятно на спада на естрогена, наред с лекото естествено забавяне на метаболизма при остаряването” „Натрупването на повече мускули с помощта на силови упражнения (концентрирани върху торса) е идеален начин да се справим с проблема”.

Някои лекарства имат напълняването като страничен ефект.

Едно или повече често срещани оплаквания при пиенето на лекарства по рецепта са напълняване, особено в коремната област. Няколко лекарства причиняват напълняване, като например антипсихотичните лекарства, антидепресантите, лекарствата за сваляне на кръвното налягане, както и лекарствата за епилепсия или диабет.

Вижте кои хранителни добавки подсилват метаболизма и спомагат отслабването

Обработените храни могат да доведат до възпаление.

Заобиколени сме от силно обработени храни, а хранителните магазини, любимите ни ресторанти, кафенетата и местата за хранене на персонала на работното място.Големият прием на силно обработени храни, особено на онези с голямо съдържание на подсладители, съдържащи високо фруктозен царевичен сироп могат да причинят напълняване в коремната област.

Освен силно преработените захари като високо фруктозния царевичен сироп, трансмазнините (съдържащи се в пакетираните печива) могат също така да повишат възпалението, което да причини инсулинова резистентност и натрупването на тлъстини по корема.

Най-разумният ви подход към добро здраве оттук нататък

Синдромът на поликистозните яйчници се характеризира с по-високи от нормалните нива на тестостерон.

Синдромът на поликистозните яйчници (PCOS) е хормонално разстройство, което засяга много жени.Експерти казват, че жените с PCOS вероятно имат по-високи от нормалните нива на тестостерон и в резултат на това качват килограми.

„Смята се, че тези високи нива на тестостерон могат да причинят този типично „мъжки” модел на напълняване”. Препоръчва се да се говори с личния лекар при подозрение, че страдате от това заболяване.



Лишаването от сън може да забави метаболизма.

Не е тайна, че повечето хора днес не си набавят достатъчно сън. Но ако коремната ви област започне да се разширява, може да обмислите защо спите по-малко.

Експерти казват, че пет или по-малко часа сън на нощ се свързват с повишаване на тлъстините около корема. „Лишаването от сън забавя метаболизма за запазване на енергията и стимулира тялото да складира тлъстини”.

Интересното което се посочва е, че ако спим повече от осем часа, това също може да доведе до напълняване. „Не сме сигурни защо се случва това; обаче, най-честото обяснение е, че повечето време прекарано в леглото намалява времето за физическа активност”.

Нуждата от сън на различните хора е различна. Обаче, правилната продължителност на сън обикновено е между седем и девет часа на нощ.

Чувствителността към храни може да се изрази в напълняване.

Може ли чувствителност към дадена храна да е причината за натрупването на килограми в коремната област? Диетолози казват, че човек може да има непоносимост към определена храна без дори да знае за това.

„Това се дължи на факта, че за разлика от алергията към храните, непоносимостта към храни обикновено се ограничава до храносмилателни проблеми (като подуване на корема, възпаление, летаргия), а симптомите не винаги се проявяват незабавно и така става дори още по-трудно да се определи кои съставки разстройват тялото ви”.

Експертите препоръчват тест за алергия към храни и използване на информацията за създаване на подробен план за избягване на тези храни.

Ако статията ви е харесала,последвайте нашата фейсбук страница и споделете вашия опит в коментарите!