5 храни, които помагат за намаляване на болката при артрит!

5 храни, които помагат за намаляване на болката при артрит



„Нещата, които повечето хора приемат за даденост, като спане, къпане, миене на зъби, обличане, готвене и дори шофиране, са изключително трудни за мен.“ ~ Г-жа „К.Д.“: „Живот с ревматоиден артрит.“

Има много различни форми на това заболяване, от които най-честите са подагра, фибромиалгия, остеоартрит (ОА), ревматоиден артрит (РА) и псориатичен артрит (PSA).

Често срещан симптом е болката в ставите. Всеки, който е преживял артритна болка, може да свидетелства за факта, че това е един от най-лошите видове болка. Тази пулсираща болка е резултат от възпаление на пресичащите се кости, хрущяли и връзки.

Защо храненето може да бъде най-доброто решение за артрит

„Нека храната бъде вашето лекарство и лекарството бъде вашата храна.“ -Хипократ

Лекарствата с рецепта за артрит работят при около 2 от 3 страдащи от артрит.

Вероятно най-безопасният и евтин начин за управление на болката при артрит е чрез хранене.



5 храни, които помагат за облекчаване на болката, причинена от артрит

На първо място, важно е да стоите далеч от вредни храни, което означава храни, които предизвикват неблагоприятен отговор от организма, като възпаление. Някои от най-често срещаните вредни храни включват цъфтящи плодови растения, млечни продукти, говеждо месо, царевица, пшеница.

Ето 5 храни, които помагат за намаляване на болката при артрит:

1. Ябълки

Излишни ябълки? Ето 6 идеи какво да правите с тях - Webcafe.bg

Ябълките са богати на рутин и кверцетин, биофлавоноиди, които спират освобождаването на хистамин, подобряват кръвообращението, насърчават здравето и предпазват организма от възпаление.

Други източници на рутин и кверцетин включват каперси, целина, лук, зелени чушки, боровинки и цитрусови плодове като лимон, лайм, портокал и грейпфрут.

2. Бадеми

Бадеми – богати на полезни мазнини | Puls.bg

Бадемите са с изключително високо съдържание на витамин Е! Всъщност 100 грама бадеми осигуряват до 7,3 милиграма от това хранително вещество. Известно е, че витамин Е стабилизира клетъчните мембрани и заедно с цинка насърчава здравословния растеж на хрущяла.



3. Агнешко

Агнешки бут в билкова коричка - Рецепти от МЕТРО Академия

Агнешкото месо е отличен източник на цинк, минерал с безброй важни роли в човешкото тяло.

Други източници на цинк включват домашни птици, морски дарове, червено месо, пълнозърнести храни, ядки, бобови растения, обогатени зърна и тиквени семки.

4. Яйца

Яйцата и техните 8 ползи за здравето - Д-р Сигридов

Протеинът в яйцата увеличава триптофана в кръвта. Това съединение е градивният елемент на серотонина, мозъчна химия, която увеличава прага на болката и повишава настроението.

Други източници на триптофан включват пуйка, сьомга, сирене, ядки, семена, тофу и ананаси.

5. Студеноводна риба



Студеноводната риба е с високо съдържание на омега-3 мазнини, които са известни със своите мощни противовъзпалителни свойства. Омега-3 мазнините съдържат морски мастни киселини, които потискат възпалителния отговор на организма чрез инхибиране на имунните клетки и участващите ензими.

Най-добрите източници на омега-3 мастни киселини включват пъстърва,сардини, риба тон, сьомга и скумрия. Когато става въпрос за вегетариански източници, най-добре е да се използват соя, къдраво зеле, ленено семе и семена от чиа.

Не се колебайте да видите повече за ключът към успеха, помогнал на хиляди мъже и жени в България да постигнат мечтаната форма
СЛИМ АКТИВ+
ВИЖ ТУК


Ако статията ви е харесала,последвайте нашата фейсбук страница и споделете вашия опит в коментарите!