856sdv35ds3v2

Средства срещу изтъняване на костите и появата на остеопороза

Средства срещу изтъняване на костите и появата на остеопороза



856sdv35ds3v2
С напредване на възрастта костите ни започват да изтъняват и ни предразполагат към остеопороза.

Това важи с още по-голяма сила за жени в постменопауза, които вече нямат стандартните нива на хормоните естроген и прогестерон.

Хормоналните промени, които настъпват в тялото на жена в менопауза, имат важни последици за костите.

Поради тази причина жените в постменопауза са по-склонни към остеопороза, заболяване, което води до костна резорбция и увеличава риска от фрактури.

Костите на жени в постменопауза започват да стават по-крехки и с намаляването на естрогена абсорбцията на калций в храносмилателния тракт намалява.

Диагнозата остеопороза е официална, когато се открие 30-50% загуба на минерална кост.

Остеопороза: костно ремоделиране
Естествени средства за остеопороза:

Всички продукти, изброени тук, са полезни срещу остеопорозата, като забавят или предотвратяват процеса на стареене.

Те имат хранителни свойства, противовъзпалителни ефекти и кортикостероиден ефект.



• Масло от морски зърнастец
Морски зърнастец - мултивитаминният еликсир | Zdrave.to

Този продукт е много богат на антиоксиданти (бета-каротини, полифеноли, витамин Е), витамини D, F и K, калций и магнезий, ненаситени мастни киселини (гама-линолова киселина) и други съединения с противовъзпалителни и анти-стареене свойства.

• Тинктура от полски хвощ

Всичко за полски хвощ – IntegraBG.info

Хвощът е едно от най-добрите растения против стареене. Той съдържа силиций, минерал, който помага за укрепване на костите.

Поради тази причина някои лекари препоръчват това растение при лечението на остеопороза.

Проучване на 122 жени показва, че сухият екстракт от полски хвощ (самостоятелно или в комбинация с калций) увеличава костната плътност.

-Д-р Джон Рей Кристофър, известен ботаник, казва, че силицият в хвоща се превръща в калций в организма.

Той използва това растение в естествена калциева формула заедно с овесена слама и корен от репей.

-Швейцарският ботаник Йохан Кунзле препоръчва ежедневна чаша чай от хвощ за облекчаване на болки в ставите, ревматични болки и невралгия.

-Свещеникът Себастиан Кнайп каза, че това растение има много добри резултати при остеопороза и заболявания на бъбреците и пикочния мехур.



• Рибено масло
Afla care sunt beneficiile uleiului de ficat de cod

Неотдавнашно проучване, проведено върху мишки в Тексаския университет, показа, че повишеният хранителен прием на омега-3 поддържа здравето на костите и намалява риска от остеопороза по-късно в живота.

Животните, които са получавали рибено масло, са имали значително увеличение на костната минерална плътност.

В същото време се наблюдава намаляване на костната резорбция и увеличаване на костното образуване.

Рибеното масло се извлича от мастните рибни тъкани.

Проучванията върху приема на полиненаситени мастни киселини, костната плътност и калциевия баланс при жени в постменопауза показват добри резултати.

Проучване, публикувано в списанието на Американския колеж по хранене, показва, че омега-3 есенциалните мастни киселини в рибеното масло са полезни за хора с ревматоиден артрит.

Мазната риба е най-добрият източник на омега-3: сьомга, треска , херинга и сардини.

Добавките с рибено масло също помагат за облекчаване на болките в ставите.

КАКВО ДА ЯДЕМ ЗА ОСТЕОПОРОЗА



💚 Какво да ядем за здрави кости и стави според възрастта - Блог | Herbamedicabg.com

Остеопорозата може да бъде повлияна положително, ако 2/3 от менюто ви е постно и ядете предимно зеленчуци, плодове, ядки, кълнове.

Сусамът е много важен, защото е богат на биологично активен калций. Нека бъде смляна, за да бъде по-лесно смилаема, или под формата на сусамова халва или тахан.

Може да си направите и хумус – вкусен пастет от варен нахут, сусам, чесън, лимон, джоджен и зехтин.

Орехите са царе в този случай: бадеми, шам-фъстъци, орехи, но ако имате остеопороза, избягвайте фъстъците.

Гладиаторите някога са имали силни кости благодарение на силиция в кръвта си, а днес можете да получите силата им със зелени листни зеленчуци.

Сутрин пийте пресен зеленчуков сок от моркови, спанак, коприва, хрян, магданоз, копър, копър, босилек, киселец или каквото имате в кухнята. 300-400 мл на ден ще ви осигурят важните минерали.

Не забравяйте, че преработените храни дават киселинност и разграждат костите.

Бъдете внимателни с животинските продукти!

Ризото с царевица и грах - Рецепти | Gotvach.bg

От готвената храна, комбинирайте зърнени храни и бобови растения. Събирайте рецепти с нахут и овес. Можете да комбинирате тези продукти с царевица и боб, соя и ориз, леща и ориз или царевица. Пълнените чушки са идеални за вас.

Полезни са и червените водорасли “Lithothamnion Calcareum”,  както и смляното конопено семе.

Имате нужда от повече слънце и движение – ходене, танци, бягане.

Проучвания, показващи начална остеопороза:

Добре е да се прави костна плътност веднъж годишно, когато костната плътност е тънка, но не да се изследва костната плътност на пръст или ръка, а на гръбначните прешлени и тазобедрените стави.

Кажете на Вашия лекар да ви направи кръвни изследвания за паратиреоиден хормон, бета крос лапс и алкална фосфатаза.
32591352

Не се колебайте да видите повече за ключът към успеха, помогнал на хиляди мъже и жени в България да постигнат мечтаната форма
СЛИМ АКТИВ+
ВИЖ ТУК


Ако статията ви е харесала,последвайте нашата фейсбук страница и споделете вашия опит в коментарите!



0
    0
    Количка
    Вашата количка е празна